دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1403 - 11:47
معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد؛

راه‌اندازی ۸۷ مرکز درمان ناباروری سطح ۲ در کشور/ ۹۰ درصد هزینه‌های خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه است

راه‌اندازی ۸۷ مرکز درمان ناباروری سطح ۲ در کشور  ۹۰ درصد هزینه‌های خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه است
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در دولت سیزدهم حدود ۸۷ مرکز درمان ناباروری سطح دو راه‌اندازی و فعال شد، در حالی که در دولت قبل اصلا مرکز ناباروری سطح دو وجود نداشت.
کد خبر : 910640

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت در نشست خبری که امروز در ساختمان وزارت بهداشت در رابطه با هفته جوانی جمعیت برگزار شد، اظهار کرد: در گذشته سیاست کشور بر کنترل جمعیت بود، در نتیجه خدمات ناباروری به طور جدی مورد توجه قرار نمی‌گرفت.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم حدود ۸۷ مرکز درمان ناباروری سطح دو راه‌اندازی و فعال شد، درحالی که در دولت قبل اصلا مرکز ناباروری سطح دو وجود نداشت. اکنون در هر دانشگاه علوم پزشکی حداقل یک مرکز ناباروری وجود دارد.

معاون درمان افزود: مراجعات به مراکز سطح دو، ۲۷هزارو ۴۹۹ مورد بود که از این تعداد حدود ۳۰ درصد موفقیت آمیز بوده است. ازسوی دیگر حدود ۱۲۶ مرکز ناباروری سطح سه در کشور فعال هستند. در مراکز سطح سه اقدامات پیشرفته مانند «ای وی اف» انجام می‌شود. لازم به ذکر است که  ۹۰ درصد هزینه‌های خدمات ناباروری چه به صورت سرپایی یا به صورت بستری، تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

کریمی گفت: حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار مراجعه به مراکز ناباروری سطح سه وجود داشته است که از این تعداد حدود ۱۱۲هزار و ۶۸۳ مورد مختص ای وی اف بوده است که از این تعداد ۳۶ هزار و ۹۶ مورد موفق بوده است.

وی عنوان کرد: ۲ هزار دوره توانمندسازی ارائه دهندگان زایمانی برای بیش از ۶۰ هزار ماما انجام شده است.  برای ۱۲۰ نفر از کسانی که در اورژانس مامایی کار می‌کنند کارگاه تشکیل شده است و  حدود ۲۷۰ هزار کلاس برای مادران باردار تشکیل شده که تعداد زایمان طبیعی افزایش یابد.

 وزارت بهداشت در حوزه جوانی جمعیت ماموریت ویژه دارد

همچنین حسین فرشیدی در این نشست در رابطه با اقدامات انجام شده از سوی وزارت بهداشت در خصوص جوانی جمعیت گفت: دو سال از زمان اجرای قانون «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» می‌گذرد.

وی با بیان اینکه قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده ۷۳ ماده دارد، که حدود ۴۳ ماده از مجموع ۷۳ ماده قانون جوانی جمعیت بر عهده وزارت بهداشت است، افزود:  ارتباط وزارت بهداشت با ۴۳ ماده قانون جوانی جمعیت به این معنا است که وزارت بهداشت در حوزه جوانی جمعیت در کانون توجه قرار گرفته و ماموریت ویژه دارد.

فرشیدی گفت: بررسی‌ها بیانگر این است تمام معاونت‌های وزارت بهداشت در اجرای قانون جوانی جمعیت نقش‌آفرینی کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته